torsdag 28 januari 2010

vädret!


Nu har jag blivit så fruktansvärt trött på Sverige. Så fort snön kommer så klagar alla och så blir det trafikproblem, och kommunens budget täcker inte snöröjningen och blablabla. Men HALLÅ! Är det en surprise att det kommer snö i Sverige varje år? Iallafall har det snöat i alla mina 26 levnadsår och inget undantag har skett. Det är klart att det ibland blir mer eller mindre snö, det beror ju på vad det är för år. Men ändå. Verkligen alla blir jätteförvånade att det snöar, och har inte kläder och fan vet allt. Men vi bor på norra sidan ekvatorn, och tack vare golfströmmen har vi ett relativt milt klimat. Kolla hela Grönland och Sibirien, som ligger på samma breddgrad som oss, dom har förfan permafrost och snö året om.
Ne, jag förstår mig inte på människor som dessa. Älska snö, det är mysigt!

3 kommentarer:

  1. ohh hot hot! vill vara in i din varma mus! och pilla i det övre! skulle vara din slav!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dej. Samma visa varje år.
    Härlig bild :p

    SvaraRadera
  3. hmm, du skulle vara min slav =))

    SvaraRadera